Rečnik osnovnih termina za potrebe vežbi
HTML (HyperText Markup Language)
Jezik namenjen kreiranju, odnono opisivanju veb stranica. Sastoji se od niza HTML elemenata, odnosno tagova. Tagovi su reči ili simboli smešteni imeđu znakova < i > i obićno su upareni (jedan otvoreni i jedan zatvoreni). Npr. tekst između tagova <B> i </B> biće prikazan kao zadebljan - i. Element <INPUT type="checkbox"/> definiše objekat za unos podataka, u ovom slućaju polje za potvrdu - .
JavaScript
JavaScript je interpretirani programski jezik visokog nivoa koji se najčešće koristi za izradu interaktivnih i dinamičnih web stranica. Omogućava izvođenje skripti na klijentskoj strani, tako da web stranice reaguju na korisničke akcije kojima sa manipuliše elementima dokumenta i komunicira asinhrono sa serverom.
CSS (Cascading Style Sheets)
Jezik namenjen definisanju izgleda dokumenata kreiranih primenom HTML, XML ili sličnih jezika. Prednost primene CSS-a je što se sadržaj dokumenta odvaja od njegovog izgleda tako da se karakteristike objekata mogu jednostavnije dinamički menjati, npr. primenom nekog od Google fontova. Sintaksa se bazira na engleskim nazivima svojstava, npr. background-color, font-size, margin-top. Stranice mogu da imaju više definisanih stilova koji se mogu menjati dinamički, u realnom vremenu.

Koristni linkovi: w3schools, Stack Overflow
Objektno orijentisano programiranje
Programiranje usmereno na rad sa objektima i njihovim svojstvima, metodama i događajima. Neki od objektno-orijentisanih programskih jezika su su: C++, Java, PHP, Visual Basic, Python...
Objekat
Bilo koji elemenat kompjuterske aplikacije kojim se može manipulisati. Npr. u aplikaciji kao što je studentski veb servis objekti mogu biti formulari, tasteri, tabele, liste, ali i studenti, ispiti ili uplate.
Svojstva
Svaki objekat u aplikaciji može da ima više različitih svojstava, metoda i događaja. Svojstva se odnose na osobine objekta. Npr. objekat button može da ima svojstva color, width, label itd. Svojstva se mogu definisati direktno ili programskim kodom, npr. button.color = '#FF0000'. Ovde je korišćen heksadecimalni kod boje koji nastaje kombinacijom crvene, zelene i plave.

  
Metod
Većina objekata u aplikaciji može da ima više različitih metoda. Metod je akcija koju objekat može da izvede. Npr. objekat button može da ima metod setFocus koji prebacuje trenutni fokus na njega. Metodi se aktiviraju programskim kodom, npr. button.setFocus().
Događaj
Većina objekata u aplikaciji može da prati različite događaje. Događaji su akcije koje aplikacija prepoznaje i poziva određenu funkciju. Npr. objekat button može da ima događaj click.
Funkcija
Funkcija je deo programa, odnosno programskog koda koji obavlja određeni zadatak. Npr. kada objekat button prepozna događaj mouseOver, može biti pozvana funkcija koja menja tekst dugmeta:

    function misPreko() {
       button.innerHTML = "Klikni me!";
    }
Klasa
Klasa je skup svojstava, metoda i događaja koji se odnose na jedan tip objekta. Klase mogu biti unapred definisane, a mogu se i napraviti za potrebe aplikacije. Npr. JavaScript poseduje ugrađenu klasu window. Komanda noviProzor = window.open() poziva metod open klase window i definiše novi objekat (prozor) pod imenom noviProzor. U studentskom veb servisu bi se npr. mogla napraviti klasa student sa svojim svojstvima grupa i godiste, tako da komanda Pera = new Student("Psihologija", 1993) kreira novi objekat, tj. studenta psihologije rođenog 1993. godine.
IDE (Interactive/Integrated Development Environment)
Aplikacija koja služi kao okruženje za programiranje, tj. razvoj aplikacija. IDE se bira u zavisnosti od programskog jezika u kome se razvija aplikacija. Postoji veliki broj komercijalnih i besplatnih IDE okruženja. IDE sadrži editor programskog koda (npr. Notepad++ ili Visual Studio Code) i dibager (npr. onaj koji je već ugrađen u Google Chrome. Postoji veliki broj biblioteka koje sadrže veliki broj unapred definisanih objeakta i klasa i momogućavaju lakše korišćenje CSS i JavaScript jezika, npr. React, Bootstrap, jQuery i Material Design.