Koristi od inkluzije
Za decu iz osetljivih grupa
-
Osećanje prihvaćenosti, mogućnost uspostavljanja prijateljstva i samopoštovanja
-
Povećana mogućnost da uče kroz interakciju sa drugima, u prirodnoj vršnjačkoj grupi
-
Osposobljenost za uključivanje život i rad i, u krajnjem, zadovoljstvo životom
-
Povećana sposobnost da brinu o sebi i samostalnost - uz mogućnost rada i zarade
Za roditelje i porodicu dece iz osetljivih grupa
-
Svi roditelji žele da njihova deca budu prihvaćena od strane vršnjaka i zajednice u kojoj žive – inkluzija otvara mogućnost za ostvarenje te roditeljske vizije.
-
Roditelji se sve više odlučuju da šalju svoju decu u redovne škole (neki roditelji smatraju specijalne škole kao oblik diskriminacije).
-
Roditeljiimaju osećanje pripadnosti zajednici i mogu da obavljaju druge društvene uloge
Za svu ostalu decu (i njihove roditelje)
-
Bolje učenje akademskih znanja, usvajanje funkcionalnih znanja i bolja postignuća
-
Svi učenici su na dobitku kada nastavnici prilagođavaju nastavne planove i programe i svoje nastavničke stilove tako da odgovaraju spektru raznolikosti koje postoje među decom u bilo kom odeljenju
Za nastavnike i školu
-
Povećane kompetencije nastavnika - Kada nastavnici prihvate izazov da svoje učionice i škole naprave inkluzivnijim onda oni postaju veštji i bolji stručnjaci. To onda znači da svi učenici imaju koristi, a ne samo oni iz osetljivih grupa.
-
Uspostavljanje atmosfere saradnje i timskog rada među učenicima, nastavnicima i svim zaposlenim u školi.
-
Škole pružaju efikasno obrazovanje većini dece i poboljšavaju efikasnost i na kraju isplativost celog obrazovnog sistema
Za društvo u celini
-
Potpuna iskorišćenost ljudskih potencijala (mogućnost zapošljavanja, produktivnost)
-
Manja izdvajanja za socijalna davanja i zdravstvenu zaštitu
-
Tolerantnije društvo (socijalna kohezija, funkcionalna demokratija, politička stabilnost)