Mreža podrške inkluzivnom obrazovanju

Main menu
A- A A+

Koristi od inkluzije

Za decu iz osetljivih grupa

  • Osećanje prihvaćenosti, mogućnost uspostavljanja prijateljstva i samopoštovanja
  • Povećana mogućnost da uče kroz interakciju sa drugima, u prirodnoj vršnjačkoj grupi
  • Osposobljenost za uključivanje život i rad i, u krajnjem, zadovoljstvo životom
  • Povećana sposobnost da brinu o sebi i samostalnost - uz mogućnost rada i zarade

Za roditelje i porodicu dece iz osetljivih grupa

  • Svi roditelji žele da njihova deca budu prihvaćena od strane vršnjaka i zajednice u kojoj žive – inkluzija otvara mogućnost za ostvarenje te roditeljske vizije.
  • Roditelji se sve više odlučuju da šalju svoju decu u redovne škole (neki roditelji smatraju specijalne škole kao oblik diskriminacije).
  • Roditeljiimaju osećanje pripadnosti zajednici i  mogu da obavljaju druge društvene uloge

Za svu ostalu decu (i njihove roditelje)

  • Bolje učenje akademskih znanja, usvajanje funkcionalnih znanja i bolja postignuća
  • Svi učenici su na dobitku kada nastavnici prilagođavaju nastavne planove i programe i svoje nastavničke stilove tako da odgovaraju spektru raznolikosti koje postoje među decom u bilo kom odeljenju

Za nastavnike i školu

  • Povećane kompetencije nastavnika - Kada nastavnici prihvate izazov da svoje učionice i škole naprave inkluzivnijim onda oni postaju veštji i bolji stručnjaci. To onda znači da svi učenici imaju koristi, a ne samo oni iz osetljivih grupa.
  • Uspostavljanje atmosfere saradnje i timskog rada među učenicima, nastavnicima i svim zaposlenim u školi.
  • Škole pružaju efikasno obrazovanje većini dece i poboljšavaju efikasnost i na kraju isplativost celog obrazovnog sistema

Za društvo u celini

  • Potpuna iskorišćenost ljudskih potencijala (mogućnost zapošljavanja, produktivnost)
  • Manja izdvajanja za socijalna davanja i zdravstvenu zaštitu
  • Tolerantnije društvo (socijalna kohezija, funkcionalna demokratija, politička stabilnost)

Razvoj Mreže podrške IO podržali

DILS KulturKontaktSDCUNICEF